Rodelen

21 april 2022 - Gulpen, Nederland

Gisteren moesten we na het opzetten van de luifel snel boodschappen doen, want we hadden werkelijk nog niets. Dus snel wat te eten en drinken gekocht (en chips natuurlijk!). Van het plan om een basisuitrusting van thuis mee te nemen was niets gekomen, gelukkig hadden we een kant en klare Indonesische maaltijd voor ons gekocht, maar Lize at aardappeltjes zonder kruiden of saus. Dat was niet het enige wat we zijn vergeten, dus inmiddels is er een envelop onderweg met diverse pasjes (bedankt mam;). Gelukkig zijn we nog in Nederland.

Na het eten ging Lize meteen douchen en naar bed. Dat begon veelbelovend, en wij dronken buiten een kop koffie, maar slapen deed ze toch niet helaas. Ik (Gea) heb er nog even naast gelegen en dat beviel eigenlijk zo goed dat we ook maar naar bed zijn gegaan. Sowieso koelt het hard af zodra de zon onder is, dus buiten zitten valt nog tegen. Daarnaast waren we helemaal dwars af na het inpakken en ook het voor het eerst rijden met een caravan kost een hoop energie. Dus om 21.30 uur lagen we met z'n drieën(!) in ons bed. We hebben best goed geslapen al is het nog even wennen en moeten we nog een routine eigen maken.

Vanmorgen hebben we tot 8.30 uur geslapen en werden we meteen getrakteerd op een heerlijk zonnetje. Het ontbijt kon dus meteen al buiten, wat een fijn begin van de dag. Na het ontbijt ging Edwin met Lize naar de speeltuin en ging ik afwassen. Wij hanteren als regel dat er 1 keer per dag wordt afgewassen en na het avondeten hebben we er meestal geen zin meer in.
Vandaag maakten we een uitstapje naar Valkenburg. Een ochtend vliegt hier voorbij, want we vertrokken pas rond 11.30 uur van de camping. In Valkenburg hebben we een rondje gelopen, wat een heerlijke stad net of je in het buitenland bent, en daarna hebben we fijn geluncht op het terras. Na de lunch zijn we met de kabelbaan naar boven gegaan en daar hebben Edwin en Lize een afdaling op de rodelbaan gedaan. Volgens Lize 'een hele grote glijbaan' en 'wel een beetje spannend'.
Na Valkenburg even langs de ANWB-winkel in Heerlen voor een wegenkaart van Frankrijk en Spanje-Portugal. Komende dagen even kijken wat het vervolg van onze reis wordt.
Terug naar de camping en op de terugweg langs de supermarkt. Nu is de voorraadkast weer aardig compleet.
Lize en Gea hebben in de speeltuin nog even geschommeld en op de trampoline gesprongen, terwijl Edwin lekker in het zonnetje zat te chillen.
Edwin heeft voor zijn verjaardag afgelopen jaar een heel fijn kook/bak/grillplaatje gekregen, waarop we buiten hebben gekookt vanavond. Verse pasta, met kip, roomsaus en heeeel veel groente. Dat is nu precies het fijne aan kamperen voor ons, je bent de hele dag buiten en kunt zelf een beetje buiten eten koken, heerlijk!!

We hebben net met z'n allen gedoucht, Lize op haar laarsjes en badjas terug naar de caravan. Het is echt een campingkind.
Het is nu 21.00 uur en we zitten nu binnen in de caravan aan een bak koffie. Gelukkig hebben we daar ook een lekkere zit. Lize ligt op ons bed te slapen.
Dit was het weer voor vandaag, nog 70 dagen te gaan, haha..

groet Edwin, Gea en Lize

1. An:
    21 april 2022
    Heerlijk, genieten dit!
    Chips bovenaan je boodschappenlijstje 😂 uiteraard.