We vermaken ons uitstekend!

23 april 2022 - Gulpen, Nederland

Vrijdag hebben we weer tot 8.30 uur geslapen, dat gaat prima gelukkig. We hebben buiten ontbeten en daarna het gebruikelijke rondje afwassen en speeltuin. Het was vanmorgen bewolkt en het trok steeds verder dicht, dat was wel balen na dat mooie begin. We hebben binnen koffie gedronken en een spelletje gedaan.
In de middag kwam Kenneth op bezoek. Nadat de laatste feestweek zaken besproken waren gingen Edwin en Kenneth even met Lize naar de speeltuin. Daarna werden ze door Gea en Lize naar bierbrouwerij Gulpener gebracht voor een rondleiding en tasting. Aangezien die bij ons om de hoek zit kon dat bezoek natuurlijk niet uitblijven. Het was een interessante rondleiding door een mooi familiebedrijf. Het is een van de laatste brouwerijen in Nederland die nog onder eigen bewind staat en heeft in totaal 1,5% van de NL markt in handen. De grote jongens hebben aan de poort gestaan voor overname, maar dat is categorisch afgeslagen omdat ze hun eigen koers willen varen. Alle ingrediënten komen uit een straal van 40km omtrek uit de omgeving van de brouwerij. Na afloop moesten er 3 bieren blind geproefd worden, waarbij Edwin als meesterproever uit de bus kwam;)

Lize en Gea hadden een lekkere middag waarbij we onze nagels lakten bij de caravan, een 'l(r)oze ijsje' aten op het terras en samen sprongen op de trampoline in de speeltuin. De zon kwam gelukkig weer door, wat het campingleven meteen weer een stuk aangenamer maakt. We hebben nog even boodschappen gedaan en samen gegeten en daarna was het alweer tijd voor douchen en slapen voor Lize.
Edwin en Kenneth kwamen weer terug van hun uitstapje en deze avond was het gelukkig windstil, zodat we nog lekker buiten konden zitten.

Vanmorgen hebben we wederom uitgeslapen en de zon scheen bij het ontwaken alweer uitbundig. Dus wederom buiten ontbeten en daarna zijn we naar het Vijlenerbos gereden en hebben we een fijne boswandeling gemaakt. Onderweg zijn we gestopt bij een heel leuk boscafé (Boscafe 't Hijgend Hert)  met een kleine kinderboerderij en genoten we van een stukje kersenvlaai. Onderweg op een bankje hebben we een broodje gegeten en daarna zijn we terug naar de camping gegaan voor een lekkere middag in de zon, spelend rond de caravan en in de speeltuin. Vanavond haalden we een frietje en nu is de dag alweer bijna om.

We zijn druk bezig met het plannen van het vervolg van de reis. Het idee was eerst om langzaam aan af te dalen naar Zuid-Europa, maar aangezien de weersverwachting niet zo heel goed is hebben we nu het plan om in 2 of 3 reisdagen, met slechts een camping voor overnachting, zo snel mogelijk richting Zuid-Frankrijk te gaan. Maandag besluiten we definitief waar we naartoe gaan.

We genieten met volle teugen al is het best wel een raar idee dat we nog zo'n lange vakantie voor de boeg hebben.

liefs van ons

1. Irene:
    24 april 2022
    Wat leuk om zo met jullie mee te reizen
    Heel veel mooie dagen toegewenst
  2. Wim Westdijk:
    24 april 2022
    Zuid-Limburg is inderdaad een heel leuke streek om een reis te beginnen, voelt als buitenland.
    Hoop dat het weer meevalt en jullie nog een paar stops onderweg kunnen doen.
    Geniet ervan.