Verder naar het noorden

17 juni 2022 - Port-le-Grand, Frankrijk

Maandagmorgen staan we om 9.00 uur op en om 11.00 uur rijden we opgeruimd en wel de camping af. Weer een stukje verder richting huis.

We komen aan op camping Le Château des Tilleuls in Port-le-Grand, vlakbij Abbeville. De camping heeft een speeltuin met glijbaan en schommel, 2 trampolines, 2 springkussens én een zwembad. Een compleet walhalla voor Lize, die straalt bij het zien van zoveel leuks🤩. En bij het zwembad moet je verplicht, daar is ie weer, een strakke zwemsport dragen! Toch niet voor niks gekocht An😉.

We hebben een mooie ruime plek en bouwen de boel meteen weer op. Nadat we een rondje over de camping hebben gelopen en alle speeltoestellen hebben uitgeprobeerd beginnen we rustig aan de voorbereidingen voor het eten. Ik ben bijna klaar met het snijden van de groente als ik met het, verrassend scherpe, Ikea mes het topje van mijn duim en nagel er bijna af snijd👍. Het bloed stroomt eruit en hypochonder als ik ben denk ik meteen dat het gehecht moet worden😵‍💫. Ik word er helemaal naar van en moet zelfs gaan liggen om te voorkomen dat ik niet flauwval🙈. Je zou denken dat ik inmiddels wel wat gewend ben, maar tot nu was ik altijd onder narcose of minimaal onder invloed van een ruggeprik als er met messen in mijn lijf gesneden werd. Gelukkig is Edwin een zeer goede BHV-er en heeft hij met behulp van de grote Rode Kruis EHBO-trommel het bloeden gestelpt en de wond gedicht met hechtpleisters en de vinger-bob (ook wel bekend als het vinger condoom). Uit diezelfde EHBO-trommel die ik een paar uur ervoor nog scheldend had vervloekt, omdat hij op een onlogische plek in de auto stond en ik dat stomme ding al voor de 80e keer in mijn handen had in de afgelopen maanden en nog noooit nodig was geweest🫣.
Uitgeschakeld voor overige arbeid maakt Edwin het eten af en legt Lize op bed.
Dinsdag, woensdag en donderdag is het heerlijk weer en gaan we naar de speeltuin, het zwembad, doen een boodschap en we eten (wij verbazen ons er ook over dat al die kaasjes nog steeds lekker zijn)!

Als Lize tijdens het eten iets laat vallen dan zegt ze: ‘dat is voor de vogeltjes!’
We hebben thuis nog wel wat herstelwerkzaamheden.. Sowieso voordat we weer terug zijn bij een bedtijd van 19.00 uur, zijn we wel een aantal weken verder vrees ik.

Een korte blog vandaag, alles is verder wel gezegd en meer doen we ook niet momenteel. We gaan richting onze laatste camping van deze vakantie🥹.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende blog.

liefs van ons

1. Dirry:
    17 juni 2022
    Blijven genieten, het is nog steeds vakantie, ook al nadert de thuisbestemming!
  2. Jaap en liesbeth:
    20 juni 2022
    Ha Lieve Gea,Edwin en Lize,Dank jullie wel voor het prachtige reisverslag Super hopelijk dat het met vingeren topje 😥😥beter gaat lastig een super handige Broeder dicht bij was Lize klimt steeds verder en hoger 🙈😻prachtige foto's nog hele mooie dagen lieve groet en knuffel voor Lize 🤗🤗