Op naar de Dordogne

14 mei 2022 - Sarlat-la-Canéda, Frankrijk

We zijn nog in Les Biefs. De eigenaren van deze vakantieplek zijn overigens Nederlanders en te zien geweest in het tv-programma Ik vertrek, in het 2e seizoen uit 2007. Edwin en ik hebben alle afleveringen wel gezien dachten we, maar deze kunnen we ons niet herinneren. Er ging ook niets mis volgens de mannen, er was vooraf een plan, het pand was al aangekocht, er was voldoende geld, ze spraken de taal, etc. Vrij uniek de eerste jaren van het programma, dus als we hem al gezien hebben is hij daarom niet blijven hangen. Saaai!
We hebben in de Carrefour sushi gekocht, dat zag er zo lekker uit! Maar hoe eet je dat op de camping? Met een vork dan maar🙄🙈 Deze laatste avond in les Biefs worden we door de buren op de camping uitgenodigd om nog wat met elkaar te drinken onder de mooie overkapping. Het waren 2 gezellige dagen hier!
De volgende morgen staan we weer op tijd op om alles in te pakken en rijden rond 10.15 uur weg bij de camping. We gaan op weg naar bekend terrein, camping les Tailladis te Saint Quentin, dit ligt vlakbij Sarlat. Hier zijn we eerder geweest in 2014, 2017 en 2019. Een heel gezellige camping met mooi zwembad, fijn restaurant en een ontzettend hartelijke eigenaar.

Voordat we uit Nederland vertrokken waren we bang dat Lize last heeft van wagenziekte. Ze heeft in NL al 3 keer overgegeven in de auto, dus we zijn er nu steeds heel bewust mee bezig of ze niet heel stil wordt, gaat hoesten of anderszins verdachte geluiden maakt. Blijkbaar hebben we ook heel vaak gevraagd of ze zich niet lekker voelt, want één van de eerste weken onderweg reden we door allemaal slingerwegen en zei ze ineens: ‘ik voel me niet lekker’. Wij vol in de paniek stand, auto aan de kant, Lize en ik eruit, even een rondje lopen en slokje drinken. Iets eten helpt misschien ook wel. De verdere weg heb ik er naast gezeten met handdoek en zakje in de aanslag, maar het ging allemaal prima. Later een keer zei ze weer: ’ik voel me niet lekker.’ Heb je pijn in je buik? ‘Ja’. Weer alles in de aanslag, raam open voor frisse lucht, ook deze keer liep het goed af. Vanmorgen in de auto zei ze weer: ‘ik voel me niet lekker, pijn in mijn buik’, we schrikken niet meer zo heel hard, maar zijn toch alert. Zegt ze: ‘ik moet een snoepje in mijn mond’ 😂😂. Bijdehand..

We hebben inmiddels heel wat slingerwegen gehad, het lijkt dus wel mee te vallen, het helpt waarschijnlijk ook dat ze in onze auto in het midden kan zitten, er zijn 3 Isofix plaatsen op de achterbank. Vanuit het midden kan ze goed naar buiten kijken door het grote voorraam. Het is echt een hele fijne auto, we zijn er erg blij mee dat we die konden overnemen van mijn (schoon)vader. (Duizendmaal dank Piet🥰)

Onderweg naar de Dordogne begon het ineens te regenen en dat hield eigenlijk niet meer echt op. Bij aankomst op de camping regende het ook nog een beetje, dus we hebben de caravan neergezet, de pootjes uitgedraaid en de rest doen we morgen wel. Vanavond is het Pizza party🍕 in het restaurant, dat komt goed uit want met dit weer ook nog in de caravan koken en eten is niet zo leuk. Dus de goedgevulde koelkast ten spijt, pizza it is! Het was heel gezellig, we zaten met bijna de hele camping aan lange tafels en konden onbeperkt pizzapunten halen. Het zijn bijna allemaal Nederlanders met een enkele Engelsman. We zitten duidelijk in de grijze golf, allemaal pensionado’s. Lize is het enige kindje op de camping, dus heel veel opa’s en oma’s waar ze de aandacht van krijgt. Voor onze kleine artiest natuurlijk een fijn podium.
Terwijl wij vanmorgen de luifel opzetten ging zij lekker bloemetjes plukken met de buurvrouw en kletsen bij de volgende buurvrouw. Voor ons ideaal!
Het is lekker dat we na een kleine week weer een luifel aan de tent hebben, ingericht met alle fijne spulletjes, mijn nieuwe kastje met kookplaat, waterkoker buiten, kapstok, etc. Heeft alles weer zijn vaste plek.

Toen alles op zijn plek stond dronken we koffie op het terras terwijl Lize zich in de speeltuin vermaakte. De rest van de camping had vandaag een uitje, wij besloten lekker hier te blijven en hadden vanmiddag dus het zwembad helemaal voor onszelf. Het was echt heerlijk! Komende week is dit onze dagindeling verwacht ik, dus veel spannends zullen we niet schrijven..

We eten vanavond lekker buiten én het is ook in de avond nog lekker buiten zonder lange broek. Dit wordt een heerlijk weekje zo!
We kregen van de buurman van de vorige camping nog foto’s doorgestuurd van ons vertrek op de camping (zie foto’s) en hij stuurde dat het daar de hele nacht nog had geregend. Goed dat we gisteren al zijn vertrokken😆.
Vanmorgen was ik al heeeel vroeg wakker en besloot ik een ochtendwandeling te maken. Alles nog rustig, de opkomende zon, fluitende vogels, vroeg opstaan heeft toch ook wel iets. Een enkele keer… Daarna een boek gelezen, de afwas gedaan en brood gehaald, toen was eindelijk de rest wakker..

Vandaag wordt het zo’n 28 graden en ik heb mijn beweging al gehad voor vandaag. Dus zwembadbedje here i come!

Liefs van ons

1. Ria:
    14 mei 2022
    Lize wagenziek!! En wat vertel je het op een fantastische manier 🎉
    Ga ik even terug in de tijd. Als we weleens met de bus heeeelemaal naar Dordrecht gingen, namen we plasticzakjes mee voor Gea en Hans.
    Gingen we verder weg ,dan via de Smidsweg, want de reispilletjes van oma, dan werd je niet wagenziek 😉
  2. Jaap en liesbeth:
    14 mei 2022
    Dank jullie wel voor prachtige verhaal prachtig en super knap in bijzonder van Lize ik moet een snoep prachtig bij jullie was t buurvrouw snoepje schitterend Geniet van de vacantie we denken en leven mee liefs en groetjes van buurman jaap en buuf liesbeth knuffel voor schat Lize
  3. Annemieke:
    15 mei 2022
    Sarlat, daar zijn wij heel vaak geweest. Geweldig mooie omgeving ♥️ En wat een leuke foto’s en verhalen weer. Heerlijk dat genieten van jullie. Lekker in het moment leven! Dat doen jullie zo goed ☀️ Geniet van de Dordogne en vooral van elkaar 😘
  4. Geertje:
    20 mei 2022
    Sarlat, prachtige omgeving! We hopen er van de zomer ook weer te zijn! Geniet er van!
    En haha die Lize, goeie oplossing tegen wagenziekte🤣