Les Biefs

11 mei 2022 - Arfeuilles, Frankrijk

We zullen weer wat vaker een blog plaatsen, of een kort verhaaltje/foto. Ik zag aan de statistieken dat er dagelijks wel mensen onze site checken, dus we zullen jullie beter op de hoogte houden😊. En het is voor ons reisverslag achteraf ook wel fijn, want je vergeet zo snel weer dingen te vermelden.

Dinsdagmorgen was het plan om om 10.00 uur van de camping te vertrekken en dat lukte op de minuutđŸ’Ș. We gaan naar de Auvergne (bekend van de bleu d’auvergne 🧀😋) in de plaats Les Biefs zit een leuke chambre d’hote, gĂźtes en een mini camping. Getipt door een collega die hier al vaak is geweest. De eigenaren koken dagelijks een uitgebreid diner voor hun gasten, je snapt daar moeten we heen. We hebben zo’n 225 km voor de boeg, als het een beetje meezit zijn we daar begin van de middag. Helaas zat het niet mee, er was een wegafsluiting en toen moest iedereen, inclusief vrachtverkeer, door omliggende dorpjes. Dit betekende 1,5 uur langzaam rijden en vĂłlledig stilstaand verkeer. We konden ons allebei niet heugen dat we in een file echt stil hadden gestaan. Maar goed, ach we hebben vakantie dus we doen het er mee. Daarna nog een heel stuk door slingerende bergweggetjes. We kunnen weer 2 dingen afstrepen voor ‘rijden met de caravan’. Uiteindelijk kwamen we om 15.00 uur aan bij de camping. De eigenaren zijn allerhartelijkst. Er is een mooie tuin, waar ze 3 campeervoertuigen toelaten en we mogen zelf een plekje kiezen.
In de avond kunnen we om 19.00 uur aanschuiven voor het diner, er is nog één ander stel op de camping die ook mee-eet, samen met de eigenaren/kok. Lize is het laatste kwartier voordat we aankwamen in slaap gevallen en hebben we meteen nog even op bed gelegd, met het oog op het diner vanavond is het wel lekker als ze het even volhoud. Toch wel spannend om met een kind aan te schuiven hier..

We eten in een prachtige huiskamer, Lize krijgt een hoge stoel aan het hoofdeinde en appelsap uit een wijnglas, ze is diĂ©p onder de indruk. Vooraf eten we een heerlijke uientaart, daarna pasta pesto, nog een gang kaas en een zoet dessert. Wat lekker om weer even bediend te worden Ă©n de afwas niet te hoeven doen😉. Lize neemt 4 hapjes van de uientaart, dat ging goed, maar daarna weigert ze de pasta te proeven. Toen maar de IPad aangezet, onder het filmpjes kijken nog 2 hapjes kunnen voeren. Dan maar niets eten verder, geen gedoe van maken. Het toetje ging er wel met smaak in, een soort vla met slagroom en blauwe besjes.
Terwijl Lize lekker filmpjes kijkt eten en kletsen wij gezellig verder. Na het dessert lijkt het ons de hoogste tijd voor Lize om naar bed te gaan. Edwin blijft nog voor een bak koffie en een glas Armagnac. Het was een heel gezellige avond en erg leuk om weer eens zo aan tafel te zitten met een gezelschap.

Het is een mini-camping op een prachtige plek, maar niet ingericht op kinderen. Dit wisten we al toen we er heen gingen, maar aangezien er een zwembad was leek dat ons voor Lize voldoende. Maar het zwembad is koĂșdđŸ„¶, en de heren koken woensdag en donderdag niet voor hun gasten. Dus vanmorgen hebben we besloten dat we morgen weer doorgaan. Vandaag nog een lekkere relax dag hier. We slapen uit en na het ontbijt gaan we boodschappen doen. Dit is gewoon een half uur rijden hier vandaan (je zou even iets vergeten zijn), maar wel een hele grote en supermooie Carrefour! Wat een winkels zijn dat toch, heerlijk vinden wij dat!
Terug op de camping speelt Lize met een emmer water (heeft uiteindelijk toch weinig nodig) en Edwin is met de buurman naar de garage, want hun camperbus was kapot en nu weer gemaakt, en kan opgehaald worden. Even naar de garage, je bent zo weer een uur verder.  Een heerlijk dagje lummelen en luieren.

We zijn vandaag precies 3 weken onderweg. Gek idee dat je normaal nu al weer thuis bent van vakantie, wij komen er net lekker in😂. Die ☀ doet ook wonderen, lekker alles buiten en eĂ­ndelijk aan de korte broeken en jurkjes.

Weer bedankt voor het lezen allemaal!
Tot snel(đŸ€·â€â™€ïžđŸ™ˆđŸ™„)💋

1. Dirry:
    11 mei 2022
    Leuk een nieuw reisverslag, ik had bijna afkickverschijnselen 😉
  2. Jaap en Liesbeth:
    11 mei 2022
    Net jullie verslag zitten lezen schitterend en natuurlijk de foto's schitterend die Lize achter een glas wijn(appelsap)prachtig of heerlijk aan ijsje (bekend)prachtig Dank jullie wel Liefs en knuffel voor Lize
  3. Li:
    11 mei 2022
    De blogs moeten geen ‘moeten’ worden hĂ© GĂ© ;) jullie hebben tenslotte vakantie (maar je vraagt je stiekem toch af hoe het allemaal gaat.. haha) Leuk
    om te lezen!Geniet er lekker van!! X