Op naar Frankrijk!

26 april 2022 - Mittelbronn, Frankrijk

We hadden bedacht dat we bij minder weer gewoon zo snel mogelijk naar het zuiden zouden rijden, maar het is nu nog nergens in Europa echt heel mooi weer. Dus ons oorspronkelijke plan om via 1 of 2 overnachtingscampings naar het zuiden te gaan heeft voor nu niet zoveel nut. Na heel veel opties en overwegingen zijn we vandaag aanbeland op camping Les Bouleaux in Vilsberg, dit ligt in de Alsace (lekkere wijnen!) net over de grens bij Straatsburg. De Duitsers noemen het Elzas, de Fransen dus Alsace, je weet wel van die lekkere ranke flesjes wijn die het zo goed doen bij vis, asperges etc.
Vanmorgen werden we in Gulpen gewekt door de regen en bleef de thermometer steken op 7 graden, een mooi moment om te vertrekken. Dit ging allemaal zeer voorspoedig en om 10.00 uur zaten we volgens plan in de auto.
Na heel veel liedjes en grapjes wilden we na 2,5 uur even een tussenstop maken om de benen te strekken, maar Lize was net in slaap gevallen dus toen zijn we maar lekker doorgereden. Er waren veel wegwerkzaamheden onderweg, maar het was gelukkig niet heel druk dus om 14.30 uur kwamen we op de camping aan. Tussen de buien door schijnt de zon, maar voor vandaag hebben we geen zin meer om de luifel op te zetten. Eten doen we vanavond lekker in de caravan en morgen zetten we de buitenboel op. Als het goed is, gaat vanaf dan ook volop de zon schijnen.
De camping is leuk, maar even wat anders dan de vorige camping. De ontvangst en gastvrijheid is echt super, wat een leuke en hartelijke mensen, je merkt meteen dat alles hier kan. Ze zijn verrast door de vele bezoekers zo vroeg in het seizoen, dit begint hier meestal pas een maand later, maar ze zijn er erg blij mee. Toen we bij het sanitair kwamen wisten we meteen weer dat we in Frankrijk zijn, de WC-bril ontbreekt.. Het is verder netjes en schoon hoor, maar ik ben toch blij dat we in de caravan ook een WC hebben.

Nadat we de caravan op zijn plek hebben gezet hebben we bij de receptie broodjes besteld voor morgen en even wat gedronken. We zaten lekker buiten in het zonnetje en we zagen wat fitnessapparaten buiten. Dus Gea zegt tegen Edwin, kijk nou wat ze hebben, waarop Edwin zegt: daar word je moe van.
Lize zegt even later: ik wil naar de speeltuin, want daar (wijzend op de fitnessdingen) word je moe van. (haha)

Nu zitten we in de caravan en Edwin en Lize doen een spelletje terwijl ik de blog typ, lekker met de vloerverwarming aan;). We gaan zo lekker een simpele maaltijd maken. Morgen weer een nieuwe dag.

We schrijven steeds maar een nieuw verhaaltje zodat we alles later nog terug kunnen lezen, zonder redigeren want dan blijven we bezig (vrees ik). Wat leuk dat jullie ons volgen op onze reis.

liefs

1. Marco:
    26 april 2022
    Schrijf je binnenkort ook een wijn blog ;-)
    Leuk om te lezen hoe jullie reis verloopt. Groetjes
  2. Gea van der Leeden:
    28 april 2022
    Ja wellicht;) Ik hoop dat we nog een leuke wijnroute kunnen doen ergens..
  3. Mark Broekhans:
    26 april 2022
    Vloerverwarming in de caravan, dat is comfortabel! Je moet gewoon wat wijn in een bidon doen en dan gaan fitnessen, gaat het vrij snel heel soepel.. 😉
  4. Gea van der Leeden:
    Haha, ik geef het door🙃
  5. Anneke Aarse:
    27 april 2022
    Proost toppers! Hoop dat morgen ook de ☀️Voor jullie zal schijnen!
  6. Jaap en Liesbeth:
    27 april 2022
    Heel erg bedankt voor jullie prachtige reisverhalen Heel bijzonder dat we daar van mogen meeleven we denken aan jullie liefs en knuffel voor grote schat Lize