Zondag en maandag

25 april 2022 - Gulpen, Nederland

Zondagmorgen lagen we te wachten totdat Lize eindelijk eens wakker werd. Om 9.00 uur zijn we zelf maar uit bed geslopen en hebben we buiten nog even een stukje krant gelezen voordat ze dan toch wakker werd. Fijn hoor. We hadden helemaal ingezet op bewolkt en koud weer, dus wat een verrassing dat we weer gewoon buiten konden ontbijten. Edwin wist dat er in de buurt een stroomtrein rijdt en deze bleek vandaag weer voor het eerst te rijden. We hebben snel kaarten besteld en moesten nog een beetje haasten om de trein van 10.30 uur te nemen, dat zijn we al niet meer gewend.
De miljoenenlijn, zoals de trein heet, rijdt van Simpelveld naar Schin op Geul en weer terug. Onderhouden en gerund door vrijwilligers, een mooi spektakel van oude mechanische techniek. Als echte spoorseksueel moet je dat toch een keer meegemaakt hebben.
Op de terugweg hebben we meteen voor een paar dagen boodschappen gedaan, mochten we op een overnachtingscamping terecht komen hebben we iig voldoende eten in huis.
Weer terug bij de camping scheen de zon nog steeds uitbundig. Na de lunch gingen Lize en Gea naar de speeltuin en een ijsje eten, terwijl Edwin de Formule1 race keek.
Omdat we tot de laatste zonnestraal wilden genieten van de zon hebben we buiten het eten klaargemaakt en opgegeten, aardappeltjes, groente en snitzel. Zodra de zon weg is is het meteen fris. Dus Lize op bed gelegd en daarna lekker in de caravan nog wat gelezen (Gea) en campings gezocht (Edwin).

Gistermiddag hebben we nog overwogen om de voortent alvast af te breken omdat er mogelijk misschien een buitje zou kunnen vallen. Maar de kans was niet zo groot, dus we zijn lekker in het zonnetje blijven zitten en afbreken doen we morgen wel. Je raadt het waarschijnlijk al, om 2.00 uur werden we wakker van een ontzettende regenbui. Dat was een beetje jammer. Vandaag zou het een koude, grijze dag worden, als je dan ook nog een natte tent moet afbreken is dat niet lekker. Maar vanmorgen zag het er niet eens zo slecht uit en bleek de tent al aardig opgedroogd. Wel hebben we voor het eerst in de caravan ontbeten. We zijn altijd gek op uitgebreid ontbijten in de vakantie (lees Gea), liefst met croissants, broodjes, lekker beleg, etc. Maar als je zo lang weg bent en je wilt niet tonnetje rond terug komen, dan moeten we dat maar niet altijd doen. Dus vanmorgen hebben we heel gezond banaanpannenkoekjes gebakken, ook lekker.
Na het ontbijt hebben we de voortent afgebroken en alle buitenspullen al ingepakt, die hebben we niet meer nodig..
Voordat we thuis zijn vertrokken hebben we een hele studie gemaakt hoe de caravan en auto in te pakken met de beste gewichtsverdeling en op volgorde van noodzaak. Dit hebben we eigenlijk zo goed bedacht, dat we daar niets meer aan hoeven te veranderen, dus ook het afbreken liep zeer voorspoedig. Ik (Gea) was er wel een beetje vanuit gegaan dat we dit niveau pas vanaf camping 3 zouden bereiken. Dat viel dus alles mee.

Na een snelle lunch in de caravan hebben we onze spullen ingepakt voor Lize haar favoriete uitje: Zwemmen!
Wij zijn niet zo heel enthousiast, maar Lize vind het geweldig en zei ook steeds als we het over de vakantie hadden, dat ze ging zwemmen. Toen we op de camping aankwamen hebben we haar meteen verteld dat het (buiten)zwembad nog niet open was en dat het nog te koud was om te zwemmen (geen leugen). Dit was haar meteen duidelijk, want toen we haar een praatje met de buren hoorden maken zei ze dat ook: zwembad is nog te koud.
Groot was de verrassing voor haar toen we vanmiddag alsnog gingen zwemmen in een nabij gelegen overdekt zwembad. Daar was het afgelopen dagen echt te mooi weer voor.
Nu zijn zwembaden volgens Gea slechts gemaakt om af te koelen als je het niet meer trekt in de zon van de warmte, en binnenzwembaden dus compleet nutteloos en akelig. Bedenk daarbij dat het meivakantie is in een vakantiegebied én slecht weer en bij aankomst mochten we er alleen nog in omdat we op de camping kaartjes hadden gekocht, verder was het vol, ramvol! Dusssss uitdaging..
Maar Lize vond het helemaal geweldig en heeft 1,5 uur alleen maar van de kant gesprongen, op Edwin geklommen en gek gedaan. Dus het was het allemaal waard. Nadat we in zo'n veel te klein hokje weer alles hadden omgewisseld voor onze kleding was bij iedereen het lampje uit en gingen we rap terug naar de camping. Daar aangekomen was het weer ineens veranderd in een strakblauwe lucht en stralende zon! Nou daar knapt een mens van op. Dus snel de stoelen weer uit de caravan gehaald en nu met een biertje en chipje nog even van de laatste Nederlandse zon aan het genieten.

Voor straks hebben we lekker aspergesoep met een broodje, en voor Lize een spinazieprak, haar lievelingseten. Gaat er iig vandaag weer even wat groente in.
Morgenochtend gaan we verder rijden. Waar naartoe is ook voor ons nog een verrassing. Het is nog nergens in Europa echt mooi weer, dus daar hoeven we niet voor te haasten, maar we gaan sowieso richting het zuiden. We bekijken nog wat opties, maar er is nog geen definitieve keuze gemaakt. Dus jullie kunnen in de volgende blog lezen wat het geworden is, cliffhanger;)

kus van ons

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pia Stooker:
    26 april 2022
    Hoi Edwin, Gea en Lize,

Leuk om jullie zo te volgen.
    Veel plezier met elkaar en maak er mooie weken van!

Groetjes
    Albert, Pia, Lauren en Mason
  2. Mark Broekhans:
    26 april 2022
    Wat een leuk, goed geschreven verhaal! Ik zie sommige dingen gelijk voor me, dat zwembad verhaal bijvoorbeeld :-) Geniet komende periode van al het moois dat jullie gaan doen en ontdekken, veel veilige kilometers en ik kijk uit naar jullie blog's. Groetjes Mark en Grietje